Różne rodzaje suplementów sportowych

Dodane: 24-07-2016 09:22
Różne rodzaje suplementów sportowych Jednym z silnie rekomendowanych rodzajów białek jest białko serwatkowe. Odzywki z tym białkiem można nabyć np. w białko serwatkowe sklep.

Jak dzielą się odżywki białkowe

Samych odżywek białkowych jest dużo rodzajów i typów. Dzielą się na materiał z którego zostało pozyskane samo białko i mamy tutaj białka zwierzęce, najczęściej wołowe oraz roślinne (tutaj dominuje soja). Różne źródła białek dostarczają innych aminokwasów do mięśni i wszystko zależy od tego czy jesteśmy weganami, czy odżywiamy się bez ograniczeń.

Kolejną kategorią podziału białek jest podział ze względu na wchłanialność, a raczej jej tempo. Wolno wchłanialne białka, które stosuje się jak antykataboliczne środki oraz uzupełnienie diety w białka. Mamy tutaj np. izolaty białka mleka, białka sojowe, owoalbuminę itd. No i sa jeszcze białka szybkowchłanialne i tutaj króluje białko serwatkowe głównie izolaty i hydrolizaty.


Na każdym opakowaniu "kalorie"

Wartość energetyczna ? ilość energii w danym produkcie jaką organizm może przyswoić przez trawienie. Wartość energetyczna wyrażana jest w kilokaloriach (kcal) i kilodżulach (kJ).

Jedna kilokaloria żywieniowa (1 kcal lub 1000 kalorii) to ilość dostępnej przez trawienie pożywienia energii (ciepła), jaka podniesie temperaturę jednego kilograma wody o jeden stopień Celsjusza.

Niektórzy obstają przy konwencji pisania Kaloria wielką literą, dzięki czemu jedna Kaloria pożywienia jest równa 1000 kalorii (pisanych małymi literami), ale konwencja ta na ogół nie znajduje zwolenników.

Duża Kaloria zwana jest też kcal, aby wyraźnie zaznaczyć, że jest 1000 razy większa od małej kalorii, często spotykanej w chemii i fizyce. W rezultacie przedrostek kilo- nie jest używany przy dużych Kaloriach.

Źródło: https://pl.wikipedia.org/wiki/Wartość_energetyczna


A może batonik...?

Czy trening na siłowni albo odchudzający musi wiązać się całkowitą rezygnacją ze słodyczy i słodzonych napojów? Niestety tak, a przynajmniej w bardzo dużym stopniu.

Na pewno nie można spożywać łakoci bezpośrednio po treningu, co może na początku wydawać się dobrym pomysłem. Jednak co dzieje się kiedy zjemy coś słodkiego: przede wszystkim na początku faktycznie poczujemy się lepiej, będziemy mieli więcej energii i siły. Po czasie jednak ogarnie nas senność i jeszcze większe zmęczenie z powodu skoku insuliny.

Słodkości nie uzupełnią też tego co straciliśmy w czasie treningu, a już na pewno nie uzupełnią braków białek i minerałów, których tak bardzo potrzebujemy. Zwłaszcza po intensywnym trenowaniu.



© 2019 http://limuzyna-wroclaw.com.pl/