Marketing drukowany

Dodane: 14-02-2017 06:54
Marketing drukowany etykiety nalepki

Definicja DTP

DTP (ang. Desktop Publishing ? publikowanie zza biurka) ? termin oznaczający pierwotnie ogół czynności związanych z przygotowaniem na komputerze materiałów, które będą później powielone metodami poligraficznymi. Krócej mówiąc, termin ten oznacza komputerowe przygotowanie do druku. W tym znaczeniu termin ten dotyczy nie tylko fazy projektowej, czyli tworzenia w programach komputerowych obrazu (oraz kształtu) stron publikacji, ale także zarządzania pracą grupową, a nawet odnosi się do komputerowego sterowania urządzeniami wykorzystywanymi w tym procesie, a więc np. naświetlarkami czy maszynami drukarskimi.

Źródło: https://pl.wikipedia.org/wiki/DTP


DTP i obsługa programów graficznych

Operator DTP musi znać się na obsłudze programów graficznych do obróbki grafiki wektorowej i rastrowej. Najczęściej dominują tutaj produkty firmy Adobe, czyli Photoshop oraz Ilustrator, ale mniejsze i niezależne projekty też są czasami wykorzystywane w pracy profesjonalistów.

Operator DTP musi przygotować grafiki przesłane przez klientów do druku w drukarni. jest to bardzo odpowiedzialna praca i każdy błąd po jego stronie będzie widoczny w ostatecznym druku. Co sprawia, że trzeba na prawdę lubić tego rodzaju zajęcie, aby móc je wykonywać.


Internetowy druk

Drukarnie internetowe zdobywają coraz więcej zwolenników, w sumie nic dziwnego kiedy coraz więcej handlu odbywa się przez internet właśnie. Jest to bardzo wygodne rozwiązanie, ponieważ można od razu zniwelować błędy popełniane przez potencjalnych klientów przy składaniu zamówienia.

Często zdarza się, że prześlą zły plik w złym formacie, przy drukarni internetowej ten błąd jest wychwytywany jeszcze przez sam skrypt przyjmujący zamówienie. Oczywiście takie drukarnie mają też swoje wady, czyli brak możliwości zindywidualizowanego podejścia do klienta i jego potrzeb, no chyba, że trafimy naprawdę dobrą drukarnię.



© 2019 http://limuzyna-wroclaw.com.pl/