Kwestia badań mystery shopping

Dodane: 24-09-2016 12:17
Kwestia badań  mystery shopping Dane odnośnie działania naszej firmy można pozyskiwać w różne sposoby, dla przykładu http://www.opinia-klienta.pl. To ciekawy pomysł, w szczególności dla dużych sieci handlowych lub różnych firm z wydziałami zamiejscowymi.

Nowy produkt- badania

Wprowadzenie nowego produktu na rynek powinno poprzedzić się odpowiednimi badaniami marketingowymi, które mają na celu stwierdzenie opłacalność całego przedsięwzięcia. Duże firmy muszą inwestować w takie badania, ponieważ ryzykują utratą sporej części kapitału przeznaczonego na inwestycję w nowe produkty.

Same badania mogą przybrać różną formę w zależności od potrzeb i branży. Najczęściej wykorzystuje się tzw. ankietowanie, czyli generalnie ankiety. Badania ankietowe są uznawane za jedne z najskuteczniejszych i najłatwiejszych do interpretacji przez zespół badawczy. Ankiety przygotowywane są przez firmę zajmującą się tymi badaniami, a wyniki są interpretowane i przedstawiane firmie zamawiającej.


Obsługa klienta

Nikt nie lubi być źle obsłużonym jako klient danej firmy. Nie ważne czy jest to sklep spożywczy, budowlany, czy też firma usługowa. Zła obsługa klienta może pozostawić bardzo trudne do zamazania złe wrażenie i zdanie klienta o firmie. Wystarczy jednak kilka prostych sposobów, aby uniknąć nieprzyjemnych sytuacji, a przynajmniej znacząco je ograniczyć.

Po pierwsze szkolenie pracowników, sprzedawców i każdego kto będzie miał kontakt z potencjalnie problematycznym klientem. Takie szkolenia odbywane regularnie na pewno uczulą pracowników na pewne zachowania, oraz przygotują ich na starcie z kłopotliwymi sytuacjami z klientem. Można jeszcze skorzystać z usługi 'tajemniczy klient' , która to polega na wykonaniu zamówienie, czy zrobienie zakupów przez kogoś z firmy oferującej takie usługi. Tajemniczy klienta sporządza później szczegółowy raport i przekazuje go do szefostwa firmy.


Dobro klienta

Każda firma powinna dbać o jak najlepsze relacje z klientem i starać się go zadowolić. Z danych wynika, że koszty utrzymania przy sobie klienta są znacznie (ponad dziesięć razy) niższe niż koszty uzyskania nowego. Niektóre firmy, które inwestują w marketing i reklamę, mówią nawet o kilku tysiącach za jednego nowego klienta. Porównując te koszty wniosek co do opłacalności inwestycji w obsługę klienta nasuwa się sam i jest dość oczywisty.

Jednak ważne jest również to co klient powie o firmie sowim znajomym, a niezadowolony klient, wg. statystyk, poinformuj eo złej obsłudze około 18 znajomych. Natomiast zadowolony klient opowie o firmie tylko 8 osobom. Więc jest to kolejny argument opowiadający się za tezę, że o klienta warto i należy dbać.



© 2019 http://limuzyna-wroclaw.com.pl/